Förenkla sjöfartsstödet, säkra nettomodellen och upprätta ett sjöfartsråd – dessa tre åtgärder föreslår Blå Tillväxt.
Redan prenumerant? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.
Kommentarer
Fd maskinbefäl
Varför inte kopiera danska systemet DIS rakt av, men inför krav på minst 25% svenskar totalt i en rederiflotta. Varför måste allt göras i små steg och under väldigt lång tid dessutom? När(om) alla bitar är på plats och alla är nöjda med förutsättningarna, så blir det väl att börja från scratch med 0 fartyg under svensk flagg. I många andra sammanhang är våra politiker blixtsnabba, men inte när det gäller att rädda svenska handelsflottan, som de säger sig värna om. Men det är ju väldigt bra att redare och fack är överens om hur det skall gå till. Lycka till!
rolf b bertilson
Sjöfartens intressenter ger aldrig upp! Trots många motgångar genom åren jobbar alla sjöfartsintresserade på och kommer fram med vettiga förslag. Som detta där redare och ombordanställda kämpar tillsammans – precis som ombord!
Tonnageskattereglerna måsta ändras så att kustfart kan inkluderas. Innan det är gjort kan ex inte Donsöredarna tänka på att flagga hem sin utflaggade fartyg.
Vakt efter vakt pågår ansträngningarna -precis som till sjöss!
Sjöman
Tummen upp och en klapp på axeln till er alla! Nu är det upp till våra duktiga politiker att sätta det i verket 🙂
Artikeln är stängd för fler kommentarer