Nybyggen med ballastreningen på däck

Relaterade artiklar

Det Stockholmsbaserade rederiet Frederiets två nybyggda (ett har levererats) tankfartyg för bitumentransporter har utrustats med ballastvattenreningssystem från Alfa Laval. Fartygen som har en ballastvattenkapacitet på mindre än 5.000 kubikmeter har reningsutrustningen placerad på däck, och inte under däck som är vanligt på fartyg med last som inte är explosiv. Beställningen gjordes tillsammans med Nynas AB som har fartygen på långa bareboatcharters. Nybyggena med namnen Ardea och Mergus (levereras under sommaren) har en lastkapacitet på 4.300 kubikmeter. De Cypernflaggade fartygen har en längd på 100 meter och bredd på 16 meter och ett djupgående på 6 meter. De är byggda till isklass 1A. Ett maskineri på 4.000 kW ger en servicefart på 14 knop. Fartygen är byggda vid det kinesiska varvet Jyang Bei Yuanhan Ship Manufactory i Hunangang City.

Lämna en kommentar på "Nybyggen med ballastreningen på däck"

Hittills finns det 0 kommentarer. Samtliga kommentarer granskas i förhand innan publicering.
Läs våra regler för kommentering!


Än så länge så har ingen kommenterat artikeln. Bli först!