Fotograf: Finferries

Kategori: Skeppsbyggnad

Finferries beställer hybridfärja

Finlands Färjetrafik har tecknat kontrakt med ett polskt varv om leverans av en eldriven vägfärja med kapacitet för 90 bilar.


Redan prenumerant? Logga in här


Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.



Kommentarer

  • Robert

    Man kan ju undra när Finnferries börjar få upp ögonen för ”Bergö” färjan. Har haft minst 1 oplanerat trafikstopp per månad hela 2015.

  • Anonymous

    Här finns nu en ypperlig chans för SST att skriva en artikel om vad Färjerederiet gör när de beställer nytt tonnage. Har Färjerederiet beställt en eldriven vägfärja? Just nu har Färjerederiet minst fyra fartyg i beställning. Hur många av dem är eldrivna? När levereras de i så fall? Om inte de är eldrivna, varför inte?
    Faktum är att det vore mycket passande att göra ett reportage om den vägfärja som faktiskt byggdes för dieselelektrisk framdrivning.

    Som vanligt är Färjerederiet i framkant…

  • anonym

    Ampere i Norge ligger ofta stilla för de inte har kapacitet att ladda från land, har åkt ett flertal gånger där då hon ligger stilla och ej är laddad för drift.
    Norsk färjeskeppare

Artikeln är stängd för fler kommentarer

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.