Båda delarna borta. Chansen att hitta orsaken till att containerfartyget bröts itu är obefintlig när förskeppet nu vilar på 3.000 meters djup.
Arkiv
-
-
Polen-trio. Stena Line har satt in ytterligare ett fartyg i den stadigt ökande trafiken mellan Polen och Sverige.
-
Fartygshalva i lågor. Fyra fartyg från kustbevakning och bärgningsbolag bekämpar elden medan klassningssällskap hävdar att fartyget uppfyllde alla krav.
-
Sparkar och anställer. Transatlantic går vidare i effektiviseringsprocessen med personalförändringar och försäljning av tillgångar.
-
Bygger orderbok. Nu blir tillvaron litet ljusare för de anställda på STX i Finland som kan få bygga två nya färjor åt Scandlines.
-
Riggar för miljarder. Stena tror på mer olje- och gasutvinning till sjöss och investerar i fler borrenheter.
-
Business as usual. Säljs till ett joint venture-samarbete som kommer att driva företaget vidare som vanligt.
-
Anrikt varv. Det varv som Alfons Håkans tar över i Åbo grundades i slutet av 1800-talet som Åbo Båtvarf.
-
På 4. 000 meters djup. Bogseringsoperationen av akterskeppet av containerfartyget MOL Comfort kunde aldrig påbörjas på grund av hårt väder.
-
Satsar stort. Köper åtta systerfartyg som ska gå från den amerikanska östkusten till Mellanöstern och Pakistan.
-
Obetalda räkningar. För andra gången på två veckor har en konkursansökan lämnats in mot det polska varvet.
-
Dieselmotorer. Man Diesel & Turbo öppnar ett nytt utbildningscenter för sina kunder i Köpenhamn.
-
Pirathotet i väst. Elva länder vill att en internationell örlogsstyrka sätts in mot den allt intensivare piratverksamheten i Guineabukten.
-
Efterlängtad. Liepaja får en ny färjeförbindelse när ropax-fartyg i trafik på ny linje mellan Ust-Luga och Sassnitz gör en avstickare till hamnen.
-
Nya namn. Birka blir ett minne blott i namnen på Eckerökoncernens roro-fartyg.
-
Sista resan. Den 60-åriga veteranen har antagligen gjort sin sista resa i kryssningstrafiken mellan Stockholm och Mariehamn.
-
Återvinning. Utrustningen på den 17 år gamla Stena Voyager ska hellre återanvändas än återvinnas.
-
LNG-anläggning. Ryska Gazprom sjösätter ett banbrytande och ambitiöst projekt i östra Finska viken.
-
Långvariga problem. Ingen investerare har velat gå in i företaget som haft ett halvår på sig att rekonstruera verksamheten.
-
Bilbåtar. Wallanius utökar sin fartygsflotta med två fartyg till att börja med – och det kan bli fler.
-
Mer avgasrening. Norska Color Line väljer finska Wärtsilä för skrubbrar till sina färjor.
-
Harwich. Ropax-färjan Sirena Seaways kolliderade med kajanläggning och måste tas ur drift i minst fem dagar för att repareras på varv.
-
Ute ur leken. Budet man lämnade accepterades inte och därför drar sig nu DFDS ur striden om att ta över konkurrenten.
-
Ny finansiering. Tallink har emitterat obligationer och ingått nya låneavtal.
-
Adenviken. Tre containrar började natten till onsdagen av okänd orsak brinna ombord containerfartyget Eugen Maersk.