Efter varvsgenomgång kom det tyska rederiet Reederei Deymanns EU-klassade containerfartyg Emelie Deymann till Sverige i maj. Enligt rederiets svenske agent Anders Wihlborg, vd för Barge Transport Sweden AB, så är hennes uppdrag det första exemplet i Sverige på IVV-fartyg, det vill säga trafik med mind-re EU-klassade fartyg på inre vatten-vägar. Det 110 meter långa fartyget med litet djupgående opererar nu en pendel för containertrafik mellan Stockholm Norvik i Nynäshamn och Västerås hamn.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.