Fotograf: Seko Sjöfolk

Kategori: Arbetsmarknad | Container | RoRo

Seko Sjöfolk lanserar internetkampanj

Med start idag torsdag lanserar Seko Sjöfolk den internetbaserade kampanjen ”Ett skepp kommer lastat”. Syftet är att synliggöra sjöfarten för allmänhet och politiker. 


Redan prenumerant? Logga in här


Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.



Kommentarer

  • Henrik

    Ett steg I ratt riktning, Antligen far jag saga.
    Folk I gemene har ingen, noll, zero, uppfattning eller forstaelse om hur viktig sjofarten ar for deras vardag. Allt finns ju att kopa I butik, men hur dte kommit dit ar det ingen som har nagon aning om. Fler sadana har kampanjer behovs for att vacka opinion. Sjofarten har fort ett tynande liv nu I alltfor manga ar.

    • Mikael Lindmark, Seko

      Tack Henrik. Det är precis så som du säger och det vill vi ändra på med denna ganska lekfulla kampanj. Seko sjöfolk kan inte ändra på opinionen själva men vi vet vi kan bidra på ett för branschen bra sätt.

  • Andreas Åsenholm

    Ett utmärkt initiativ ! Den här kampanjen kommer vara en liten ”AHA” upplevelse för vanligt folk vår vardag skulle se mycket annorlunda ut om vi inte hade en fungerande sjöfart. .

  • Maria Olsson

    Bra initiativ, precis som IMOs kampanj ”it came by sea and I can’t live without it” för några år sedan. Nu när hamnarna inte längre är synliga i centrala delar av hamnstäderna är det ännu viktigare att visa hur mat, kläder, prylar kommer till oss.

  • Anonymous

    Inte mycke till svensk flagg på den bilden !
    Kanske svårt för SEKO att hitta en på bild, för i hamnarna gör de det inte !
    Lysande bild val !

    • Jonas Forslind, Seko

      Du har nog missuppfattat kampanjens mål, som bland annat är att synliggöra sjöfarten och hur villkoren kan vara, men också hur klimatsmart sjötransporter är, jämfört med tex lastbil. När fanns det senast containerfartyg med svensk flagg i trafik mellan Asien och Europa? Mer om kampanjen kan du läsa om här http://sjöfolk.se/nyhet/78-ett-skepp-kommer-lastat.html

  • Pia Berglund, VD Svensk Sjöfart

    SEKO gör ett fantastiskt jobb för att lyfta sjöfarten och dess potential! Det är bara att gratulera till ännu en lyckad kampanj!

  • Anonymous

    Det skulle behöva komma med på någon nyhetssändning. Få dem stt prata om hur bra det är för miljön samt ekonomin.

  • Anonymous

    Sjöfarten har varit dold i media länge, skulle behövas lyftas fram där

  • Anonymous

    framför allt lyft fram människan ! att jobba till sjöss som SEKO medlem är numera en tuff uppgift
    ofta underskattad ,satsa på svenska sjömän och våra ungdomar ,SEKO måste promota sej själv,inte bara blå skatt ,nu är det tid att ni får lite tillbaka .

Artikeln är stängd för fler kommentarer

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.