Fotograf: Costa Concordia

Kategori: Tank | Ekonomi

Nya kontrakt för P-MAX-fartyg

 


Redan prenumerant? Logga in här


Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.



Kommentarer

  • Arne J

    Vad är det för glädjande med det?? Finnes inga Svenskar ombord, bara högavlönade Indier.

    • Anonymous

      Svensk Sjöfartstidning handlar inte om sjöfart i Sverige. Namnet borde bytas till ett lämpligare.
      Kanske; Sjöfart långtbortistan med svenska ägare som inte vill verka i Sverige.

    • Anonym

      Håller med om att det är tråkigt att det inte finns några svenskar ombord, men det är alltid kul om det går bra för ett svenskt rederi. Även om båtarna inte bemannas av svenskar jobbar ju en del svenskar iland. Och mig veterligen handlar inte Sjöfartstidningen bara om fartyg med svenskar ombord..

    • Anonymous

      Concordia Maritime AB är mig veterligen ett svensk rederi, börsnoterat i Stockholm och huvudkontor i Göteborg. Så varför skulle det inte vara av intresse för Svensk Sjöfartstidning att skriva om?

      • Anonymous

        Inga båtar under svenska flagg. Ingen svensk sjöpersonal. Så även om kontoret ligger i Sverige och bolaget är börsnoterat i Sverige så är inte verksamheten svensk.
        Flytta kontoret till Norge, det blir inte norskt heller.

        • Anonymous

          Nu är nog inte definitionen av ”svensk sjöfart” att man skall ha svensk flagg eller svensk sjöpersonal utan lite vidare än så. Concordia är faktiskt mer svenskt än många andra företag med tanke på att det även är i huvudsak svenskägt.
          Om inte ett rederi med både ägande och säte i Göteborg räknas som ”svensk sjöfart”, vad säger vi då om tex Terntank, ACL och Transatlantic?

          • Anonymous

            Skriv en kommentar…Ja det är klart att Terntank inte längre är att betrakta som Svenskt. Det är ett Danskt rederi. Blir inte Svenskt bara för att man besöker Donsö Shipping meet en gång om året. Bolaget flyttade till Danmark för flera år sen. De har ett förflutet som Svenskt rederi .ja, Samma sak med ACL och Transatlantic De sistnämnda har väl inte lämnat helt än?. Ett exempel på ett Svenskt rederi på riktigt , där man har med sig hela produktionsapparaten och inte bara kontoret och ägarna, är tex Donsötank.

Artikeln är stängd för fler kommentarer

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.