– Jag tycker att NYK kanske är världens största och absolut världens finaste rederi. Rederiet har funnits sedan Japan öppnades upp i mitten på 1800-talet. Japan är världens tredje största ekonomi och är en ö, vilket gör att man är jätteberoende av transporter. Det har präglat bolaget i att man inte bara uppnår kortsiktig lönsamhet genom cykler utan att man logistiskt förser en hel nation. Väldigt mycket tycker jag att det är så global sjöfart, som ändå transporterar 90 procent av det gods som vi handlar med, behöver uppträda. Jag tror att bolag som har ett djupt fokus på att skapa logistiskt mervärde och inte bara överleva genom en cykel kommer att klara sig väl, och det är NYK ett bevis på.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.