Taubåtkompaniet i Trondheim har nu 55,3 procent av aktierna i Kystlink efter att ha köpt 36 procent från Grenland Industriutvikling (Hydro). Trondheimbolaget driver också BOA Offshore och BOA Deep C samt har kommersiellt management för alla pråmar i Viking Barge KS.Kystlink behöver dock ytterligare en kapitalinjektion innan man börjar seglingarna mellan Langesund och Strömstad.Kommunfullmäktige beslutade strax före jul att öppna upp hamnen för Kystlink. Terminalbyggnaden ägs dock av Color Line så Kystlink får hitta en annan lösning för sina passagerare. Hamnkaptenen i Strömstad, Rolf Masleberg, är dock bekymrad över den ökande trafiken och kommer inte att tillåta att färjorna seglar i det smala hamninloppet samtidigt.
Redan prenumerant? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.