Sjöfartstidningen har ny annonspartner

Från september har Sjöfartstidningen ett nytt partnerskap med företaget Mediakraft gällande annonsförsäljning. Samtidigt utvecklas nya annonsformat och bättre möjligheter till digital annonsering.

Mediakraft har lång erfarenhet av annonsförsäljning för ett stort antal tidskrifter inom olika branscher.

– Mediamarknaden och samhället förändras, och vi på Sjöfartstidningen behöver hitta nya vägar för att erbjuda våra annonsörer bästa möjliga synlighet, säger Albin Dahlin, vd på Sjöfartstidningen.

Utvecklar digital synlighet

Det nya avtalet innebär att Mediakraft kommer att ta över annonsförsäljningen för Sjöfartstidningen, Skärgårdsredaren och andra typer av uppdragsprodukter såsom DSM Magazine och The Captain. Stort fokus kommer att läggas på att erbjuda bra digital synlighet och att utveckla nya annonsformat.

– Vi på Mediakraft är mycket stolta över att ha fått ansvaret att sköta annonsförsäljningen för Sjöfartstidningen och dess digitala kanaler. Uppdraget som även innefattar utveckling av de digitala annonsprodukterna är en viktig uppgift när behovet från marknaden allt mer tenderar mot att kunna ta del av samma innehåll även digitalt. Vår långa erfarenhet från liknande uppdrag med försäljning och utveckling av annonsförsäljning till digitala och tryckta redaktionella medier gör Sjöfartstidningen till ett perfekt uppdrag i vår portfölj, säger Pierre Hultman, vd för Mediakraft.

Sjöfartstidningen har länge haft ett framgångsrikt partnerskap kring annonsförsäljning med Färlin Media.

– Från tidningens sida vill jag tacka Micke Färlin för ett fantastiskt gott samarbete under många år och önskar honom lycka till i fortsättningen, säger Albin Dahlin.

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.