NordöLink och FinnLink byter fartyg

Finnlines gör ändringar i disponeringen av tonnage på sina färjelinjer mellan Sverige och Tyskland respektive Sverige och Finland. Efter två år i NordöLinks trafik mellan Malmö och Travemünde flyttas ropax-fartyget Finneagle i mars 2011 tillbaka till FinnLinks trafik mellan Kapellskär och Nådendal. NordöLink ersätter henne med Finnarrow som återlevereras efter en charter för Stena Line. Finneagle ersätter i FinnLinks trafik Finnsailor, som tas in i en kombinerad trafik för NordöLink och Finnlines. Under veckan är Finnsailor NordöLinks fjärde fartyg med nattavgång från Malmö och eftermiddagsavgång från Travemünde. Under veckosluten gör Finnsailor en tur från Travemünde till Helsingfors med retur till Malmö.– Vi är nöjda med att få tillbaka Finneagle och har därefter tre systerfartyg i trafik mellan Nådendal och Kapellskär. Finneagle är bättre anpassad för farligt gods och ger oss mer passagerarkapacitet till sommaren, säger FinnLinks verkställande direktör Christer Backman till Sjöfartstidningen.


Redan prenumerant? Logga in här


Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.



Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.