Företag: Brax Shipping

Skeppsmäklare

Brax Shipping startades 1982 av Sven-Olof Brax och har genomfört en lång rad fartygstransaktioner. Brax är specialiserat på att arbeta med köp, försäljning och charter av kryssningsfartyg, färjor och RoRo. Brax erbjuder mycket spännande tjänster som ger möjlighet att få arbeta internationellt som mäklare inom sjöfart. Bolaget består idag av tre mäklare, en VD och en ekonomiassistent. Klienter och kunder finns bland internationella rederier, representanter från banker, finansiella institut, jurister, konsulter och skeppsmäklare i uppgift att sälja, köpa, chartra, kontraktera fartyg, eller att få fartyg värderade.

Som Skeppsmäklare arbetar du i ett team med mäklare. Du har ansvar för att möta kunder, flöden av affärer, genomföra värderingar av fartyg, skriva kontrakt och agera professionellt mot parter. Du är van att affärsmässigt träffa beslutsfattare inom sjöfart. Du har stort intresse för internationell sjöfart och speciellt fartyg. Tjänsten utgår från Göteborgskontoret som ligger vid Klippan. Resor till fartyg och klienter/kunder sker regelbundet, ca 30 resdagar per år, ibland med kort varsel. Arbetstopparna går i vågor.

För tjänsten krävs att du som person har ett genuint intresse för sjöfart och fartyg för att långsiktigt bli framgångsrik som skeppsmäklare. Du söker själv upp nyheter inom branschen. Rätt person för tjänsten har ett starkt engagemang och egen drivkraft att arbeta affärsmässigt som mäklare. Din utbildningsbakgrund kan vara från sjöfart eller logistik gärna i kombination med en marknad/försäljning/ekonomiutbildning. Alternativt har du gedigen erfarenhet från branschen som gör att du kan axla rollen framöver. Du har en god förmåga att möta beslutsfattare, genomföra värderingar och sköta förhandlingar på ett professionellt sätt. Du ansvarar själv för att driva processen från att ett lead till avtal. Du arbetar utifrån Brax gemensamma värderingar som bygger på respekt för kundens behov, tålamod, långsiktighet och uthållighet, agera kreativitet, lösningsfokus och professionellt.

Du har förmågan att både arbeta enskilt i uppdrag, men också i team för att möta hela marknaden. Som person är du kommunikativ, social och utåtriktad. Du har god administrativ förmåga och kan hantera flera parallella projekt samtidigt. Du har hög ambition och initiativförmåga, är lyhörd och har god samarbetsförmåga. Du har förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer.

Du uttrycker dig mycket väl både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Körkort krävs i tjänsten.

Din ansökan med CV vill vi senast ha 7 september. För att söka tjänsterna skickar du din ansökan med CV till [email protected] Information behandlas konfidentiellt. Vid frågor är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Ragnar Lundborg, tele 070-55 190 55 eller till VD Johan Brax, tele 031-18 32 00.

|