Företag: Northern Offshore Services

Sales Manager

Northern Offshore Services är en branschledande underleverantör till den havsbaserade vindkraftsindustrin. Företaget arbetar med att förse den havsbaserade vindkraftsindustrin med fartyg som utför transport av personal och lättare utrustning. Företagets nuvarande flotta består av 19 höghastighetsfartyg med ytterligare tre fartyg under konstruktion. Northern Offshore Services har sitt huvudkontor på Saltholmen i Göteborg samt ett kontor i Köpenhamn med totalt 30 landanställda och ca 110 ombordanställda.

Uppdragsbeskrivning

Vi söker nu ytterligare en Sales Manager inom gruppen Chartering. Du skall fokusera på att bygga och utveckla samarbeten med kunder som äger stora vindkraftsparker i främst Danmark, Tyskland och England. Dina kontaktpersoner är både inköpschefer centralt på de stora bolagen och kunder lokalt. Försäljningsprocesserna är relativt långa och det är viktigt att bygga långsiktiga relationer med förtroende och tydlighet. Företaget är starkt expansivt och kommer att utveckla försäljningen på nya marknader. 

Arbetsuppgifter

  • Driva och utveckla försäljningen på befintliga och nya kunder
  • Tillsammans med kollegor och CCO utveckla företagets erbjudande och affärsområden
  • Sätta aktivitets- och kundplaner samt säljstrategier
  • Planera, strukturera och följa upp försäljningen för respektive projekt och fartyg
  • Tillsammans med CCO utveckla rutiner för CRM, rapportering och resultatuppföljning.
  • Konkurrentanalyser och omvärldsbevakning
  • Offert och avtalsskrivning 

För att lyckas och trivas i denna tjänst bör du ha en bakgrund inom det marina, ex offshore. Du har troligen haft en KAM roll eller varit Account Manager för stora internationella kunder under 5 – 10 år. Du kan vara ingenjör eller ha ett stort tekniskt intresse och en förmåga att beräkna och skapa lösningar för kunderna. Mycket god Engelska i tal och skrift är ett krav och Tyska är ett starkt önskemål, förstår du även Danska är det ett plus. Du välkomnas in i ett team där ledstjärnan är kvalitet och kundnöjdhet och där man alltid strävar efter att vara bäst – 365 dagar om året. Flexibilitet, affärsmässighet, struktur, analys och innovation är egenskaper du bör ha för att vara den nyckelperson vi behöver. 

Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande.

|