Företag: AB Carl Lundvall

AB Carl Lundvall söker en medarbetare

Vill DU:   jobba med spedition, administration & klarering?

Är DU:     noggrann, flexibel, en lagspelare, ansvarstagande & villig att lära dig något nytt?

Har DU:    god social kompetens, B-körkort, goda kunskaper i Officepaketet

Kan DU:    flytande engelska i tal & skrift, jobba obekväma arbetstider där jourtjänstgöring under kvällar & helger ingår

Söker DU:  utmaningar, frihet under ansvar & växlande arbetsuppgifter & tider

Då, kanske du är den rätta personen att jobba tillsammans med oss?

Förutom att DU har svarat JA, på ovan frågor och tidigare erfarenhet och utbildning inom yrket, så skall du också hjälpa till med övriga bestyr och uppgifter som krävs på en liten arbetsplats. Då vi utgår från att du är villig att lära dig det som vi gör och hur vi arbetar. Du bör inte vara allergisk mot eller rädd för hundar.

Tjänsten är på heltid, initialt med en 6 månaders provanställning, med 14 dagars ömsesidig uppsägning och kan komma att övergå i en tillsvidareanställning. Vi arbetar generellt sett måndag till fredag 08–17. Med viss schemalagd jour. Även oplanerad övertid ingår samt besök i hamnar, flygplats och ombord på fartyg.

Kravspecifikationer:

• Goda kunskaper i engelska & svenska i både tal och skrift, samt Officepaketet

• Minst 1 års erfarenhet inom klarering och/eller speditionsverksamhet

• God social & kundorienterad kompetens

• Stresstålig & lösningsorienterad

• Självgående & flexibel

• B-körkort

Lön, övriga villkor & förmåner enligt överenskommelse

AB Carl Lundvall är ett litet bolag inom en större koncern. Som jobbar inom Spedition, klarering, Befraktning & Projekt. Vi hjälper våra kunder att ta rätt beslut, vara smartare och hitta kompletta, innovativa lösningar. Är du en person med god kunskap inom transport & spedition, van att hantera snabba förändringar, är drivande och analytisk samt hittar smarta lösningar?

För att trivas i din roll hos oss, så tror vi att du är självgående och motiveras av att få mycket ansvar. Vidare brinner du för att leverera god service och du känner dig trygg med att kommunicera på engelska och interagera med kunder och personal i hamnar & ombord på fartyg, samt med olika myndigheter. Som person är du ambitiös, uthållig och prestigelös och ser din chans att utvecklas inom branschen. Du har även ett stort fokus på problemlösning och ser till att alltid ligga steget före. Då har vi på AB Carl Lundvall ditt nästa jobb!

Ansvarområden & arbetsuppgifter:

Genom din anställning som Speditör & Fartygsagent, så ansvarar du tillsammans med oss för det dagliga arbetet inom allt vad spedition, klarering, administration, offert/PDA hantering innebär, från början till slut. Den kunskap du har och den erfarenhet som du kommer att få, är en naturlig del av ditt dagliga arbete som är att vara en lagspelare och att hjälpas åt där och när som det behövs. Vi erbjuder en dynamisk tjänst med arbetsuppgifter i konstant förändring

Vi kommer att ha löpande intervjuer fram till sista ansökningsdag, som är:     2025-03-28

Anställning:              Enligt överenskommelse med omgående behov

Ansökan och eventuella frågor mejlas till info@abcl.se

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.