Enligt Sandy Awada, ansvarig för sociala medier på Transportföretagen, har satsningen på kampanjer på Tiktok och Instagram burit frukt.

Fotograf: Transportföretagen

Kategori: Utbildning

Storsatsning i sociala medier har gett resultat

Transportföretagen har under våren genomfört en omfattande kampanj i sociala medier för att väcka ungas intresse för sjöfartsyrkena.
Sjöfarten behöver synas där de unga är. Det har varit den bakomliggande tanken när Transportföretagen gjort stora reklamkampanjer på Tiktok och Instagram under året. Tanken har varit att locka ungdomarna till att bli intresserade av sjöfartsutbildningarna på både gymnasienivå och högskolan. Enligt Sandy Awada, ansvarig för sociala medier på Transportföretagen, har satsningen burit frukt.

Vill du läsa mer? Logga in här

Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.