MSC och Maersk Line startar en ny direktlinje mellan Göteborg och flera hamnar i Japan. Det första fartyget är redan på väg.
Redan prenumerant? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.
Kommentarer
Calineczka
Jag undrar om kanske det menar att Maersk kommer att sluta segla direkt från Asien till Aarhus och Gdańsk och det kommer att finnas bara feedertrafik mellan Göteborg och den östra delen av Östersjön?
Ingvar Bergman
Det blir ingen särskilt snabb service med 41 dagar enligt ovan Göteborg/Kobe och 9 hamnar emellan (export) och på importbenet 11 hamnar emellan enligt serviceschemat.
Vilket tonnage sätter man in och hur blir fördelningen Maersk/MSC.
Per Jansson
Hur är med AE10??
Blir det anlöp i Göteborg?
Anonymous
Jamen så såg rutten ut när jag seglade i SOK på M/S BURMA på 50-60 talet i stort sett.
Artikeln är stängd för fler kommentarer