Fartygspresentation. Under fjolåret fick Stena RoRo leverans av tre fartyg i sin E-Flexerserie – de första som utrustats batteriinstallationer.
Arkiv
- 
      
 - 
      
Kölsträckning. Nyligen genomfördes en kölsträckning på det kinesiska varvet CMI Jinling i Weihai av Stena RoRo:s trettonde E-Flexer, Capu Rossu. Fartyget ska trafikera för franska Corsica Linea mellan Korsika och Marseille från sommaren 2026.
 - 
      
Nybygge. Stena RoRo har tagit leverans av E-Flexer nr 12 - i en serie av 15 fartyg - från det kinesiska varvet CMI Jinling (Weihai).
 - 
      
Leverans. Saint-Malo, det elfte fartyget i Stena RoRos E-Flexerserie, har blivit levererad till franska rederiet Brittany Ferries från det kinesiska varvet China Merchants Jinling Shipyard.
 - 
      
Beställning. Den grekiska rederikoncernen Attica Group har tecknat avtal med Stena RoRo för en långtidscharter med köpoption på två nya E-Flexer-fartyg med en option på ytterligare två fartyg. Därmed har nu 15 fartyg beställts i E-Flexer-serien.
 - 
      
Beställning. Stena RoRo har lagt beställning på ytterligare ett E-Flexer-fartyg från det kinesiska varvet CMI Jinling i Weihai. Fartyget kommer att levereras till Corsica Linea och gå i trafik mellan Marseille och Corsica.
 - 
      
Leverans. Precis före jul tog Stena RoRo leverans av Santoña, det nionde fartyget i E-Flexer-serien.
 - 
      
Anlöp. I början av veckan gjorde Stena Ebba sitt första anlöp i Karlskrona, det efter den långa resan från varvet i Kina. Nu görs fartyget redo inför trafikstarten på linjen mellan Karlskrona och Gdynia.
 - 
      
Triss i milstolpar. Onsdagen var en stor dag för Stena RoRo. Under en och samma dag genomfördes kölsträckning av tre nya E-Flexers.