Så kom det då till ända, år 2013. För en del blev drömmar förverkligade, för andra gick de i kras.
Arkiv: nov 2023
-
-
Bloggat. Nu har man mötts för att diskutera containerlinjernas samarbete och ingen hade väl förväntat sig omedelbara förändringar i synen på vad som är tillåtet eller inte i linjernas all tätare och snårigare samarbete. Men man kanske hade hoppats på en färdriktning.
-
Bloggat. Dra tillbaka ansökan och bygg en högbro eller tunnel för den spårbundna kollektivtrafiken!
-
Bloggat. Tack för i år och väl mött 2014, fortsätt att följa med oss på webben under julen.
-
Bloggat. Nyligen blev det ju beslutat att TT-Lines Nils Dacke ska börja trafikera mellan Trelleborg och Świnoujście efter nyår – en liten förändring på ruttkartan. Totalt går det 31 linjer mellan Sverige och andra östersjöländer.
-
Bloggat. För oss som inte är helt bekväma med upplägget att spendera XX antal dygn på ett kryssningsfartyg men ändå vill ha en air av kryssning finns alternativ. På land.
-
Bloggat. Kostnaderna för svenska extrakrav är så höga att rederirepresentanter och andra under sittande möte kunde konstatera att det inte på kommersiella villkor kommer att gå att bedriva inlandssjöfart i Sverige.
-
Bloggat. Som en konsekvens av P3:s planerade och omfattande operationella samarbete i alla öst- och västgående linjetrader från maj 2014, har konkurrensmyndigheterna i Europa, Kina och USA beslutat sig för att mötas i Washington den 17 december.
-
Enkät. Vi på Sjöfartstidningen är nyfikna på vad du tycker om vår tidning. För att kunna göra tidningen ännu bättre och mer relevant för dig vill vi höra dina åsikter.
-
Bloggat. Det höll inte den här gången heller – frakthöjningen i Asien/Europa-traden i november har nu återigen pressats tillbaka.