Fotograf: Transportföretagen

Kategori: Utbildning

Filmer ska få fler att bli sjöingenjör

Transportföretagen startar en kampanj för att öka intresset att utbilda sig till sjöingenjör. Genom filmer i sociala medier ska man få fler unga att söka sig till yrket.
– Sverige har en lång tradition som sjöfartsnation. Med vårt geografiska läge är sjöfarten livsviktig. Med en omfattande passagerartrafik och det faktum att 90 procent av landets import och export i något skede transporteras på vattnet är tillgången till sjöingenjörer av största vikt för såväl sjöfartsbranschen som stora delar av samhället. Det är mot bakgrund av det som vi nu gör en insats för att marknadsföra sjöingenjörsutbildningen, berättar Caj Luoma, chef kompetensförsörjning hos Transportföretagen, i ett pressmeddelande.

Redan prenumerant? Logga in här

Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.