Kategori: Skeppsbyggnad | Fartygsaffärer

Kina-varv bygger för sig själva

Den kinesiska varvsindustrin är hårt pressad, inte minst på grund av avbeställningar av kontrakt eller beställare som inte kunnat leva upp till sina finansiella åtaganden. Det har i sin tur lämnat varven med pågående nybyggen i olika stadier av färdigställande. En konsekvens kan bli att den kinesiska handelsflottan tar större andelar i sjöfartsmarknaderna när konjunkturen vänder. För att kunna hålla igång produktionen och kunna behålla kvalificerad personal väljer allt fler varv att starta egna rederier eller shippingavdelningar, men det är inte säkert att det stannar där.


Redan prenumerant? Logga in här


Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.



Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.