Martin Kristiansen är skeppare ombord på Svitzer Ingrid som här assisterar Royal Arctic Lines 179 meter långa containerfartyg Tukuma Arctica in till Helsingborgs hamn.

Fotograf: Christopher Kullenberg Rothvall

Kategori: Fartygspresentationer

Här är Svitzers första elhybrid 

Helsingborg är basen för Svitzer Ingrid, Svitzers första bogserbåt med batterihybriddrift.
Trots att det är den första dagen på oktober är det näst intill totalt stiltje på Öresund när Svitzer Ingrid näst intill ljudlöst stävar ut från Helsingborg för att assistera när Royal Arctic Lines 179 meter långa containerfartyg Tukuma Arctica kommer norrifrån och ska in till Helsingborgs containerterminal. I styrhytten sitter Martin Kristiansen som är skeppare ombord och Per Ugilt som är teknisk chef när matrosen Sören Larsen går fram på fördäck för att skicka upp en tross till fartyget.

Vill du läsa mer? Logga in här

Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.