Städerna Hudiksvall, Sundsvall, Umeå, Luleå i Sverige samt Björneborg och Raumo i Finland noterar att marknadsföringsprojektet Bothnia Cruise Ports bär frukt. I år har hamnarna sammanlagt 38 fartygsbesök inbokade, medan man vid projektstarten för tre år sedan inte hade ett enda. Marknadsföringsprojektet startades av Claes-Olow Edström, tidigare ansvarig för kryssningstrafiken i Stockholm och Max Karlström med motsvarande funktion i Mariehamn.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.