Storbritanniens Marine Accident Investigation Branch, myndigheten för utredning av marina olyckor, påpekar behovet av skyddsåtgärder för att undvika vätgasexplosioner i samband med kemisk rengöring av pannor, med anledning av olyckan på Golars LNG-fartyg Hilli, på 125.000 kubikmeter och byggt 1975, då en panna exploderade under reparation på Grand Bahama Shipyard. En maskinist dödades i olyckan och en dansk teknisk specialist fick ligga två månader på sjukhus.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.