Mols-Linien har beslutat möta konkurrensen från främst Stora Bält-bron men en högre servicenivå. Rederiet har nu lanserat Mols-Linien-akademin där all personal kommer att genomgå en årlig serviceutbildning. Akademin skall också vara ett forum för tvåvägskommunikation mellan ledning och anställda för att testa nya ideer. Mols-Linien kämpar just nu med framförallt två konkurrenfaktorer: höga bunkerkostnader och låga taxor på Stora Bält-bron.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.