Tuomas Nylund, som svarar för samhällsrelationer och extern kommunikation inom Silja, säger att man inom koncernen ännu inte vet vilka konkreta resultatförbättrande åtgärder som kommer att vidtas inom koncernen.– Vår uppfattning är att våra huvudlinjer på Östersjön kommer att diversifieras mer än i dagens läge.Enligt Nylund kommer man på Helsingforslinjen fortsättningsvis att betona inriktningen på högklassiga kryssningar. Tallinntrafiken blir mer transportinriktad där snabbgående fartyg ingår i konceptet. På Åbolinjen ökar frakttrafiken och den kommer att bli mer transportinriktad även på passagerarsidan.– Kryssningsprodukten kommer att minska i betydelse på Åbolinjen, bekräftar Nylund.Han upplyser att antalet passagerare redan minskat på Åbo, dels för att allt fler finländare väljer Tallinn i stället för Stockholm, dels för det stora utbudet av kortkryssningar från Stockholm till Mariehamn.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.