Viking Lines Key Account Manager Katarina Kneck och försäljningsrepresentant Patricia Toledano mottog i går priset.
Viking Line

Viking Line bäst på service

Viking Line är det rederi som ger bäst service på Östersjön, enligt Service Score, som varje år mäter kundnöjdheten hos bland annat företag. 

Relaterade artiklar

Det är femte gången som Viking Line kniper priset sedan det instiftades 2012. Viking Line mottog utmärkelsen i går kväll i Stockholm. 

"Stor ära"

– Det är våra 6,5 miljoner kunder som ska stå i centrum hos Viking Line. Vårt viktigaste uppdrag är att se till att alla blir så väl omhändertagna och bortskämda hos oss, som möjligt. Att vi nu vinner Service Score för femte gången är förstås en stor ära och ett kvitto på att vi fokuserar på rätt saker, säger Kenneth Gustavsson, marknadsdirektör för Viking Line Skandinavien.

Drygt 3.000

Viking Line var tillsammans med två andra rederier nominerade i kategorin Transporter till sjöss. Service Score mäter årligen kundupplevelsen hos över 170 svenska företag, myndigheter och organisationer i 20-talet olika branscher. Vid årets mätningar har ett riksrepresentativt urval av drygt 3.000 svenska konsumenter svarat på frågor om hur servicen och kundbemötandet fungerar.