Maersk Flensburg går i trafik för Seago Line. Här befinner hon sig i Bergen.

Fotograf: Petr Šmerkl, Wikimedia

Kategori: Container | Fartygsaffärer

Sju nybyggen till Maersk Line

Under de kommande fem åren ska Maersk Line investera 15 miljarder dollar i bland annat nya containerfartyg. 


Redan prenumerant? Logga in här


Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.



Kommentarer

  • Anonymous

    Danmark bygger, Sverige står stilla

  • Anonymous

    Sverige står inte stilla utan går med full fart back mot den totala utplåningen….ja, handelsflottan alltså:

  • Johan

    Två kommentarer som tar upp det ständigt återkommande – Sveriges icke-existens inom sjönäringen.
    Suck och stön. Det var längesedan Sverige släppte den hörnflaggan och gick av planen istället för in i matchen.
    Matchen är slut och det finns inte en suck i att Sverige kommer att komma tillbaka inom de närmaste 200 åren.
    Sluta ”tjöta” om detta tråkiga ämne.

  • Grannen i Norge

    Utan nagra goda exempel pa lyckad Svensk sjofart som Stena mfl, sa ar problemet
    med Svensk sjofart en brist pa compentens och villigt kapital.

Artikeln är stängd för fler kommentarer

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.