Förutom Rederi AB Gotland var det tre andra rederier som hade anmält sitt intresse för att lägga anbud på Gotlandstrafiken. Danska Mols-Linien, holländska Doeksen Transport och grekiska Attica Enterprises hade alla anmält sitt intresse men avstod. Doeksen Transport har i dag både konventionella färjor och snabbgående trafik. Attica Enterprises bedriver verksamhet i flera länder, främst med konventionella färjor men också med snabbare färjor i dotterbolaget Superfast Ferries.Enligt Olof Lundvall på Rikstrafiken skall dessa fyra rederier kontaktas för vidare diskussioner kring anbudsunderlaget.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.