Trots den pågående budgivningen om tyska klassificeringssällskapet Germanischer Lloyd planerar bolaget framåt och riktar därför uppmärksamheten mot nya fartygstyper och marknaden i Asien. – GL är känt som ”klassificeringssällskapet för containerfartyg”. Men vi har också ett brett register när det gäller bulkfartyg och tankers- och produktfartyg, därför måste vi få rederier inom dessa branscher att i större utsträckning utnyttja vår tekniska expertis, säger GL:s nya divisionschef i Östasien Volkmar Wasmansdorff i en kommentar till Lloyd’s List.Och satsningen på Asien är omfattande. Över 50 varv i Kina jobbar för närvarande med mer än 350 nybyggen klassificerade av GL, däribland har ett kontrakt nyligen skrivits med Qingshan Shipyard i Wuhan om klassificering av en kemtanker på 19.000 dwt för norska Utkilen Shipping. Samtidigt håller ett nytt kontor på att öppnas i Qingdao och tidigare i år öppnades kontor bland annat i Ningbo och Wuhan.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.