Finnlines bygger ut sin befintliga linje Bilbao–Antwerpen–Helsingfors med anlöp i St Petersburg. Trafiken kommer att opereras med Finnmill, Finnpulp och ett tredje roro-fartyg med veckoavgångar. Huvudsakliga målgrupper är bilindustrin samt lastbils-, trailer- och containerföretag. Håkan Modig, EVP Fleet Management vid Finnlines, säger till SST att den västgående delen av linjen med anlöp i Göteborg förblir oförändrad.I ett pressmeddelande betonar Finnlines verkställande direktör Uwe Bakosch den stora potentialen på den ryska marknaden.– Vi känner att vi är väldigt väl lämpade att tillhandahålla en service som möter behoven för den krävande handeln till Ryssland. Vi har betydande fördelar genom synergieffekter från Grimaldi Group. Dessa hjälper oss inte enbart att hålla kostnaderna nere utan vi kommer också att kunna erbjuda våra ryska kunder världsomspännande förbindelser, genom vårt växande nätverk i Östersjön och med Grimaldi Group, säger han.
Vill du läsa mer? Logga in här
Prenumerera
DIGITAL
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
Från 89 kr/månad
KOMPLETT
- Alla artiklar på sjofartstidningen.se
- Sjöfartstidningens e-tidning
- Tillgång till digitalt arkiv
- Tidning i brevlådan 11 nr/år
Från 995 kr/år
Populärt!
Se alla erbjudanden.