Fotograf: Pär-Henrik Sjöström

Kategori: Fartygsaffärer | Torrlast

Swedish Bulk utökar flottan

Rederi AB Swedish Bulk i Göteborg har från holländska Feederlines köpt ett systerfartyg till Swe Trader och Swe Carrier.


Redan prenumerant? Logga in här


Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.



Kommentarer

  • Anonymous

    Synd att inte ahlmarks har egna SVENSK FLAGGADE båtar.Sveriges älsta rederi.

  • Sven

    Detta har ingen betydelse för svensk sjöfart. Det är bara tragiskt att läsa! Kommer gynna några polacker!

    • Anonymous

      Skriv en kommentar…Varför duger det ej med svenskar ombord, måste ju finnas bra med duktigt folk som jobbar på IT avtal, eller är det deras policy att bara ha öststatare ombord? Läste någonstans att svenskarna inom hela rederiet rymdes på ena handens fingrar.

      • Bert

        Om man skall anställda på Svenska avtal på Cypernflaggade fartyg med trafik inom Europafart så får redaren betala förutom lön även arbetsgivare avgifter/social avgifter/pension, IT avtal är enbart för fartyg I Oceanfart. Blev själv avlöst av en rysk befälhavare som fick ut 5000 sek mer per netto än vad jag fick på Svenska avtal men ändå kostade han bara en tredjedel för redaren jämfört vad de betalade för mig med Svenska avtal på Cypernflaggade fartyg. Ställ dig själv frågan om du kan få huset ommålat för 30 000 istället för 130000 vilket betalar du ?

    • Jonas

      Det har stor betydelse för svensk sjöfart. Så länge det finns redare, rederier och kringverksamheter i landet finns det en teoretisk chans att den svenskflaggade handelsflottan kan komma tillbaka. Om inget finns att bygga på hjälper inga åtgärder i världen!

  • Anonymous

    Den ”svenska” sjöfarten handlar om rederier och fartyg men inte om svenska sjömän. Inte ens om det blir en gynnsam (för redarna) sjöfartspolitik.Då kommer krav på mer låglönebesättning, , så den svenska sjömannen är rökt oavsett. Detta är ett tjatigt ämne i dessa spalter, men det kan ju bero på att det är så förbannat upprörande.

Artikeln är stängd för fler kommentarer

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.