Fotograf: Cool Carriers

Kategori: Container | Hamn/Logistik

Ny direktlinje till Helsingborg

Cool Carriers börjar med veckoanlöp till Helsingborgs hamn, med fartyg från Ecuador och Dominikanska Republiken.


Redan prenumerant? Logga in här


Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.



Kommentarer

  • Berit Blomqvist

    Härligt glada nyheter! Bra Cool Carriers!

  • Ingvar Bergman

    Börjar det inte bli fullt i Västhamnen ? Tillfredsställande dock att oceanfartygen letar sig in i Baltic. Ett rejält exempel är ju en av Maersk’s slingor från Far East, som bl annat anlöper Gdansk dit snart också G6-alliansen är på väg. En orsak till direktanlöpen i Baltic är överkapaciteten i den översjöiska trafiken – genom att låta oceanfartygen komma upp hit, förlänger man rundresan och kan vara ett alternativ till uppläggning. Det gäller att ha tillräckligt med 0,1% bunker ombord i våra SECA-vatten! Någon som inte är särskilt glad över utvecklingen är troligen Unifeeder, som inte bara ser oceanfartygen fortsätta förbi NC-omlastningshamnar, utan också att en del oceanrederier etablerar egna feeders. Deras lastunderlag torde påverkas negativt.

    Jag håller med min namne på Cool Carriers – utvecklingen får inte gå i stå utan nya grepp och lösningar måste till. Men jag undrar som sagt, börjar det inte bli trångt i Västhamnen och finns det utrymme för förseningar och inte enbart när allt rullar på enligt turlistorna, vilket det ju inte alltid gör ?

Artikeln är stängd för fler kommentarer

Vidare till Sjöfartstidningen.se »

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.