Fotograf: Fredrik Davidsson

Kategori: Regelverk | Juridik | Miljö

Första SECA-förbrytelsen i Norge

Norska Sjøfartsdirektoratet har namngivit det första fartyget som brutit mot SECA-direktivet i Norge sedan reglerna infördes i början av året.


Redan prenumerant? Logga in här


Prenumerera

DIGITAL

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv

 

Från 89 kr/månad

 

KOMPLETT

  • Alla artiklar på sjofartstidningen.se
  • Sjöfartstidningens e-tidning
  • Tillgång till digitalt arkiv
  • Tidning i brevlådan 11 nr/år

Från 995 kr/år

Se alla erbjudanden.



Kommentarer

  • Anonymous

    Man får väl köra på HFO om det är tillräckligt lågsvavligt?

    • Adam Bergman

      Det är mycket riktigt, men i det här fallet innehöll bränslet mer svavel än vad som är tillåtet.

  • Anonymous

    Tror det är omöjligt idag att hitta HFO med tillåten svavelhalt. Man får antingen köra på hybridoljor eller dieselolja.

  • Anonymous

    Inget att tycka synd om, har rederiet glömt informera besättningen så är det ju bara att se som läropengar

    Skall det fungera så måste straffet svida

  • X

    Inget Svenskt trams, straffa direkt !!

  • Hans

    Håller med ”X” inget svenskt trams, skall man ha straff skall det svida, summan är snarare för låg. Klart alla är medvetna, antingen chansar man, eller har ett system som inte är gjort för att skifta över från högsvavligt till lågsvavligt.

Artikeln är stängd för fler kommentarer

Få vårt nyhetsbrev!

 

Bli uppdaterad med de senaste sjöfartsnyheterna. Prenumerera på vårt nyhetsbrev.